سلام

می خوام براتون از سرنوشت یک خودرو پژو 206 از زمان تحویل تا کیلومتر 10000 بگوییم! یعنی تمام این اتفاق ها در زمان گارانتی و کاملا در ابتدای عمر این خودرو اتفاق افتاده است!

خودرو صفر بی کیفیت

این ماشین متولد چه سالی هست!؟

انتهای سال 93 بود که من یک خودرو پژو 206 سفید تیپ 5 از نمایندگی 1039 ایران خودرو به قیمت 37 میلیون تومان تحویل گرفتم. چیز بسیار عجیبی که از همان ابتدا به چشم می خوره، روی بدنه خودرو سال ساخت 1393 حک شده است ولی در کارت ماشین 1394 آماده! من واقعا دلیل این اختلاف رو نمی دونم و نمی دونم زمان فروش خودرو بر اساس کدام تاریخ محاسبه می شه!


چند ماه اول این ماشین حرکت خاصی نداشت، چون نمی دانستم که واقعا قصد دارم از ماشین استفاده کنم و یا اینکه بفروشم و عملا ماشین کار خودش رو از ابتدای تابستان شروع کرد.


صدای آزاد دهنده و مراجعه اول به نمایندگی

بعد از حدود 5000 کیلومتر حرکت، صدای آزاد دهنده ای از صندوق عقب ماشین می آمد و زیر ماشین هم چند وقت یکبار روغن ریزی داشت! واقعا صدای داخل خودرو آزاد دهنده است. البته این رو هم بگم که چند وقت یکبار یه قطعه در کف صندوف عقب ماشین پیدا می کردم که واقعا نمی دانستم این قطعه و مربوط به کدام قسمت است، و شاید باورتون نشه که الان از همون قطعه 3 تا دارم و هنوز ماشین سرپاست.


برای ایرادت به نمایندگی مراجعه کردم، که به لطف دوستان این موارد برطرف شد و مبلغ ناچیزی هم از من گرفتند!


لامپ های بی وفا

چیزی نگذشت که لامپ های ماشین شروع کرد به یکی یکی سوختن! یعنی یک سری از لامپ های جلو ماشین یه مدت روشن بودند و بعد یه مدت خاموش می شدند و باز روشن، باز خاموش ...

من هم چون نزدیک سرویس ماشین بود لامپ ها رو عوض نکردم و تصمیم داشتم همه این ها را با هم زمان سرویس درست کنم! این غفلت من باعث شد که پنجاه هزار تومان ناقایل به دلیل نقص فنی جریمه بشم! 


سرویس اول!

در کیلومتر 9500 ماشین رو برای سرویس به نمایندگی بردم! و خدا رو شکر که روغن عوض کرده بودم اگر پول تعویض روغن رو هم از من می گرفتند! با حوصله تمام، تمام ایرادات ماشین رو گفتم و مسئول تحویل گرفتن خودرو یادداشت کرد.


بعد از حدود 8 ساعت با من تماس گرفتند و گفتند خودرو آمادست! خودرو رو با عجله تحویل گرفتم و به خانه رفتم، بعد سر فرصت بررسی کردم دیدم هیچ کدام از ایراداتی که من گفته بودم اصلاح نشده و توی فاکتور من موارد دیگه ای آورده شده که یک فاکتور 130 هزار تومانی بدون کسر ریالی بابت گارانتی از من گرفته شد! یعنی عملا گارانتی خودرو در سرویس ها هیچ تاثیری نداره.

من سرخوش از اینکه چراغ های خودرو تعویض ده و باز دید شده (چون پولش رو از من گرفته بودند) در خیابان مشغول رسیدگی به امور یومیه بودم که دوباره به دلیل نقص فنی (چراغ سوخته) دو باره 50 هزار تومان جریمه شدم! دقت داشته باشید که برای این سوکت که 100 تومان (هزار ریال) می ارزد من صدهزار تومان جریمه شدم! از همان جریمه های دوبل شونده!


سرویس در سرویس!

فقط منتظر زمانی بودم که برگردم نمایندگی ( و اصطلاحا هرچیزی از دهنم در میاد بهشون بگم) 4روز بعد با اعصاب خورد به نمایندگی رفتم و با یک داد و بی داد حسابی همه قسمت های نمایندگی رو دور خودم جمع کردم! الحمد الله این شیوه خوب جواب داد این بار مشکلات ماشین بدون هزینه انجام شد!


جان من و خودرو شما!

همان روز به سمت شمال کشور مسافرت خودمان را آغاز کردیم! بعد از حدود 150 کیلومتر و در سرعت 120 به یکباره تسمه دینام ماشین غیب شد و ماشین خاموش شد و فرمان و ترمز عملا از کار افتاد! دقت کنید ماشینی که در یک هفته گذشته دو بار نمایندگی رفته و سرویس شده!


بعد از آمدن امدادخودرو متوجه شدیم که این ایراد به صورت سراسری در تمام 206 ها وجود دارد! ایرادی که مستقیما با جان هم وطنان نشانه می رود! 


دلم می سوزد...!

اصلا هزینه و زمانی که من برای این ماشین خرج کردم به کنار! واقعا برای مملکتمون متاسفم شدم!

ما مسلمانیم و باید رفتارمان در همه زمینه های مسلمانی باشد! واقعا مسلمانی فقط در حجاب و پوشش نیست! این رفتار مملکتی هاست که رفتار مردم را می سازد... مردم خودرو صفر می خرند که لااقل برای مدتی خیالشان راحت باشد، واقعا من در این ماشین احساس امنیت نمی کنم و هر لحظه منتظرم اتفاق جدیدی بی افتد.


واقعا به ملت حق می دهم که خودرو صفر نخرند و از همین جا هم از همه ملت می خوام خودرو صفر نخرند.


ضد انقلاب شمایی !

در آخر هم به اون آقایی که گفته "اون هایی که می گند خودرو صفر نخرید، ضد انقلابند" می خوام بگم، اتفاقا من و امثال من کاملا انقلابی هستیم و تا آخر پای کشورمون ایستاده ایم! بلکه این شمایید که ضد انقلابی هستید و همیشه با تصمیم گیری های بد و جناحی خون مردم رو مباح می دونید و ملت رو از انقلاب زده می کنید.



---------------------------

پی نوشت: خودم از متنی که نوشتم راضی نیستم، بهتر از این ها می تونستم بنویسم که نشد! انشاالله بعدی ها